FAQ - Často kladené otázky

Projděte si naše FAQ předtím než budete kontaktovat náš helpdesk. Věříme, že zde najdete odpovědi na většinu Vašich dotazů.

 

FAQ - Mail

1) Jak můžu vybírat poštu?
2) V mé schránce neexistuje složka "Odeslaná pošta" ani "Sent" nebo něco podobného, stejně tak složka pro smazané zprávy nebo koncepty. Když ji zkusím vytvořit, dostanu hlášku "Invalid mailbox name". Co s tím?
3) Mohu mít pro aliasovanou doménu samostatné emaily?
4) Používám protokol IMAP a chci si vytvořit další podsložky. Ale buď se mi nevytvoří vůbec, nebo se vytvoří jako podsložky Doručené pošty. Co s tím?
5) Je nějak limitována velikost příchozí a odchozí zprávy?
6) Nemohu odesílat emaily. Zprávy přijmu, ale nejde mi nic odeslat, co s tím?
7) Jak nastavím automatickou odpověď a přeposílání emailů?
8) Jak správně nastavím SPF, abych mohl odesílat poštu ze serverů Web4ce ?


1) Jak můžu vybírat poštu? 

Vybírat poštu můžete dvěma způsoby: pomocí svého e-mailového klienta nebo přes webové rozhraní na adrese webmail.domena.tld, tedy například http://webmail.web4ce.cz.


2) V mé schránce neexistuje složka "Odeslaná pošta" ani "Sent" nebo něco podobného, stejně tak složka pro smazané zprávy nebo koncepty. Když ji zkusím vytvořit, dostanu hlášku "Invalid mailbox name". Co s tím? 

Jelikož je mailových klientů mnoho a bohužel neexistuje standard pojmenování složek pro odeslanou poštu, šablony nových zpráv nebo rozepsanou poštu, nenutíme našim zákazníkům žádný pseudostandard. Tyto složky tedy necháváme vytvořit mailovým klientem, kterého používáte, pokud to umí. Pokud používáte pouze webmail, založte si složky ručně.

Náš IMAP server nepodporuje složky na stejné úrovni, jako je hlavní složka INBOX. Pokud chcete vytvářet nové složky, vytvořte je jako podložky v INBOX. K cíli vedou 2 cesty:

1) Přihlášením do webového klenta č.2 (SquirrelMail), na adrese webmail2.vase_domena.tld, tento klient složky sám založí.

2) Nastavením v emailovém klientovi, a to pod složkou Doručená pošta, pokud jste si nenastavili změnu jmenného prostoru ,viz. FAQ.

Např. pro webmail1 po přihlášeník likněte na "Doručená pošta", poté na "Složky". Nyní je nutné zaškrtnout políčko vedle Doručené pošty, viz obrázek:

poté v rolovací menu vyberte Vytvořit složku, napište její název a klikněte na OK. Tím bude složka založená.

Poté je nutné webovému klientovi říci jakou složku chceme požívat pro Koš, Koncept a podobně. Toto se nastavuje v menu "Možnosti" - "Pošta" - "Informace o serveru a složkách":

Složka pro odeslanou poštu se nastavuje v "Možnosti" - "Pošty" - "Osobní informace", úplně dole na stránce je potřeba zaškrtnout že chceme ukládat odeslanou složku a poté vybrat složku, kam budou odeslané emaily ukládány:

 


3) Mohu mít pro aliasovanou doménu samostatné emaily? 

Můžete, ale je nutné si pro aliasovanou doménu zakoupit tarif Start.


4) Používám protokol IMAP a chci si vytvořit další podsložky. Ale buď se mi nevytvoří vůbec, nebo se vytvoří jako podsložky Doručené pošty. Co s tím? 

Outlook Express:

Ve vlastnostech účtu na kartě IMAP nastavíme kořenovou složku na INBOX. Potvrdíme kliknutím na OK a je to. Nyní se již složky budou vytvářet na stejné úrovni jako je složka Doručené pošty. Karta IKMAP se zobrazuje pouze při použití protokolu IMAP!


Thunderbird:

V menu Nástroje - Nastavení účtu vybereme Nastavení serveru u účtu, který upravujeme a klikneme na Rozšířené:

 

Poté do položek Adresář na IMAP serveru a Osobní jmenný prostor vložíme hodnotu INBOX. Tím je nastavení hotové:


5) Je nějak limitována velikost příchozí a odchozí zprávy? 

Ano, je, odchozí i příchozí zpráva má nastaven limit na 50 MB.


6) Nemohu odesílat emaily. Zprávy přijmu, ale nejde mi nic odeslat, co s tím? 

Příčin může být několik:

1) Chybně vyplněné údaje pro odesílací server. Server je stejný jako pro příchozí poštu, tedy mail.vaše-doména.cz

2) Server je vyplněn správně, ale není zaškrtnuta volba, že Server odesílací pošty požaduje ověření. Bývá to v Dalším nastavením serveru (Outlook) nebo Způsob autentizace - heslo (ne)zabezpečený přenos.

3) Váš poskytovatel připojení nepovoluje použití jíných SMTP serverů, než svých. Zkuste změnu nastavení na SSL, změní se tím číslo portu: 465 pro SMTP a jako SMTP server nastavte adresu mailX.web4ce.cz (kvůli SSL certifikátu, který je vystaven pro doménu web4ce.cz), Který ze serverů mailX, naleznete ve vašich přihlašovacích ůdajích k hostingu. Nevíte-li si rady, kontatujtye naši podporu.

Pokud ani toto nepomlže, kontaktujte svého poskytovatele připojení.

Nastavení Outlook:

Nastavení Thunderbird:


7) Jak nastavím automatickou odpověď a přeposílání emailů? 

Nastavení se prování v administraci emailů. Přihlašte se do mailadmin.vašedoména.cz (nebo přes záložní adresu mailadmin.web4ce.cz), jako uživatelské jméno zadejte vaši emailovou adresu a heslo je heslo k vaší schránce. Následně v Upravit můžete nastavit přeposílání a po kliknutí na Automatická odpověď lze nastavit automatická odpověď.


8) Jak správně nastavím SPF, abych mohl odesílat poštu ze serverů Web4ce ? 

SPF nebo-li Sender Policy Framework je možné nastavit v dministraci DNS k vlastní doméně převzetím nastavení SPF Web4ce. Níže uvedený způsob řešení zajišťuje, že SPF záznam zůstane aktuální i pokud v budoucnu dojde ke změnám IP adres a rozsahů.

vase-domena.tld    TXT    0    v=spf1 include:spf.web4ce.cz ?all


 
 

© Web4ce, s.r.o. 2009 | Webhosting a webdesign Web4ce, s.r.o. | Provozováno na CMS E4E | Mapa webu | Facebook

Vyhledat

Je doména volná?
www.